L'organització dels racons suposa la creació d'espais dins l'aula. Així, agrupa també els materials que hi ha als racons a:
- Materials per a la vida pràctica
- Materials per a l'educació dels sentits
- Materials per a l'aprenentatge del llenguatge oral, de lectura, escriptura i càlcul.
Els objectius dels racons son:
- que els xiquets triïn i siguin autònoms
- que els xiquets triïn i siguin autònoms
- que es respecti la seva individualitat.
- que permeti als xiquets l'error.
- oferir un material organitzat i l'abast dels nens.
- organitzar l'espai de forma adequada.
- crear un mitjà que permeti ser creatiu al xiquet.
- que permeti als xiquets l'error.
- oferir un material organitzat i l'abast dels nens.
- organitzar l'espai de forma adequada.
- crear un mitjà que permeti ser creatiu al xiquet.
Amb aquestes premisses, alguns racons que proposava Maria Montessori:
- Racó del joc simbòlic
- Racó de construccions
- Racó de psicomotricitat
- Racó de plàstica
- Racó de biblioteca
- Racó dels jocs didàctics.
- Racó de construccions
- Racó de psicomotricitat
- Racó de plàstica
- Racó de biblioteca
- Racó dels jocs didàctics.
Per realizar l'avaluació dels racons, l'educador s'ha de centrar en:
1. El progrés del nen, a través de l'observació directa de cada un dels racons que existeixin. S'ha d'anotar si el nen participa de manera activa, si comença l'activitat per iniciativa pròpia, si juga sol o amb companys, si és capaç de mantenir l'atenció durant tot l'espai de temps de què disposa, si demostra plaer en realitzar l'activitat .
2. La tasca educativa: s'ha de d'avaluar el seu procés i el progrés al llarg de les sessions. És important reflexionar diàriament sobre l'acceptació dels racons i buscar-ne de nous.
No hay comentarios:
Publicar un comentario