sábado, 14 de enero de 2017

Racons de Maria Montessori

Maria Montessori crea espais on se'ls ofereix diversos materials perquè el nen desenvolupe els seus capacitats de la manera més global possible, és per això, que en el propi aula divideix els espais on es desenvolupen diversos jocs i tasques d'una forma lliure i responsable , sent els espais educatius per excel·lència.

L'organització dels racons suposa la creació d'espais dins l'aula. Així, agrupa també els materials que hi ha als racons a:
- Materials per a la vida pràctica
- Materials per a l'educació dels sentits
- Materials per a l'aprenentatge del llenguatge oral, de lectura, escriptura i càlcul.

Els objectius dels racons son:
- que els xiquets triïn i siguin autònoms
- que es respecti la seva individualitat.
- que permeti als xiquets l'error.
- oferir un material organitzat i l'abast dels nens.
- organitzar l'espai de forma adequada.
- crear un mitjà que permeti ser creatiu al xiquet.

Amb aquestes premisses, alguns racons que proposava Maria Montessori:

- Racó del joc simbòlic
- Racó de construccions
- Racó de psicomotricitat
- Racó de plàstica
- Racó de biblioteca
- Racó dels jocs didàctics.

Per realizar l'avaluació dels racons, l'educador s'ha de centrar en:

1. El progrés del nen, a través de l'observació directa de cada un dels racons que existeixin. S'ha d'anotar si el nen participa de manera activa, si comença l'activitat per iniciativa pròpia, si juga sol o amb companys, si és capaç de mantenir l'atenció durant tot l'espai de temps de què disposa, si demostra plaer en realitzar l'activitat .
2. La tasca educativa: s'ha de d'avaluar el seu procés i el progrés al llarg de les sessions. És important reflexionar diàriament sobre l'acceptació dels racons i buscar-ne de nous.






















No hay comentarios:

Publicar un comentario